Docuboxx Portal/Webshop - v3.6

Docuboxx Portal/Webshop - v3.6

Nieuwe/aangepaste features


Integratie van Docuboxx Generator in Webshop

De Docuboxx Generator is volledig geïntegreerd in de backoffice van de Webshop.
Hierdoor hoeft er niet meer apart ingelogd te worden en kunnen de instellingen van zowel de webshop als de Generator op één plek worden beheerd. Daarnaast is ook het beheer van gebruikers, bedrijven, afdelingen en datalijsten van de Generator geïntegreerd met de Webshop, wat als voordeel heeft dat ook deze administratie op één plek beheerd kan worden en er dus geen dubbele administratie meer nodig is.
Dit heeft wel als resultaat dat er per webshop een Generator zal zijn en het niet meer mogelijk is om één Generator te gebruiken voor meerdere webshops.

Daarnaast is er ook gewerkt aan de performance van de Generator en is deze sterk verbeterd.

Datalijst beheer vanuit de Webshop front-end

Als een gebruiker daar rechten toe heeft, dan kan hij zelf bij Mijn Gegevens ook de Datalijst velden beheren. Dit voorkomt veel beheerwerk.



Product Manager rol (extra optie)

Er is een extra rol toegevoegd die de gebruiker mogelijkheden geeft in de webshop aanpassingen te doen aan het product: de Product Manager rol.

Een gebruiker die deze rechten heeft, kan een speciaal geïmporteerd product (Generator of Controlboxx) wijzigen en weer opslaan of dupliceren (bij de laatste worden alle bestanden, opties en instellingen overgenomen). Daarnaast kan hij/zij productgegevens, zoals de titel en omschrijving van het product, aanpassen en kan een variabel document opgeslagen worden als nieuw product. Deze producten gedragen zich voor alle andere gebruikers als Print On Demand (POD) producten. Ook kunnen producten voor gebruikers verborgen worden.




BCC mail bij nieuwe registratie

Wanneer een nieuwe gebruiker zich registreert kan er een mail verstuurd worden naar de beheerder zodat hij/zij op de hoogte is van de nieuwe registratie en mogelijk aanpassingen kan doorvoeren aan het gebruikersaccount, indien nodig. Er kan één extra e-mailadres ingesteld worden.

Het instellen van een BCC e-mailadres kan ingesteld worden door onze Professional Services afdeling.

Supervisor workflow - Goedkeuren per orderregel en automatisch goedkeuren

De Supervisor workflow werkt nu op basis van orderregels in plaats van aparte orders. Hierdoor kan een Supervisor nu ook delen van een order goed- of afkeuren. Als onderdeel hiervan is de “Mijn bestellingen” functie uitgebreid met een overzicht van de orderregels, inclusief een voorvertoning.

Daarnaast kan er ook op basis van parameters een automatische goedkeuring plaatsvinden. Dat kan bijvoorbeeld zijn hoogte/breedte of het artikelnummer. Hierdoor kunnen binnen één order de visitekaartjes direct worden goedgekeurd en de overige producten in de order zijn ter controle van de supervisor.
De inrichting van het automatisch goedkeuren wordt voorlopig gedaan door onze Professional Services afdeling.

Extra gegevens bij adressen en gebruikers

Het is nu mogelijk extra velden toe te voegen aan een gebruiker en/of adres. Deze velden kunnen gebruikt worden voor specifieke informatie, bijv. Afdeling of Kostenplaats. In de configuratie kunnen deze velden geconfigureerd worden als Read-only, Drop-down, Verplicht etc.

De inrichting van de extra velden wordt voorlopig gedaan door onze Professional Services afdeling.

Nieuwe lay-out voor Controlboxx/Designer

De Designer heeft een volledig nieuwe lay-out die geschikt is voor mobiel (vooral tablet) gebruik. Hiervoor zijn de bekende tools omgebouwd en is er voor gezorgd dat er zoveel mogelijk ruimte is op het scherm. De volgorde van de elementen op een ontwerp kunnen worden verplaatst met behulp van lagen. De aansturing van de look & feel kan vanuit de Webshop komen of separaat worden ingesteld. Omdat de wijzigingen redelijk fors zijn, zal bij de update altijd via een acceptatie omgeving gewerkt gaan worden.


Factuur- en afleveradres filteren middels metadata

Middels een metadata veld is het mogelijk om voor een klant, middels een synchronisatie/import met een extern systeem, een adres aan te merken als een factuur- of afleveradres. Hierdoor zal er in het bestelproces van de klant de voor hem gespecificeerde factuur- en afleveradressen beschikbaar zijn om uit te kiezen en hoeven deze niet apart aangemaakt te worden.

Te configureren loading icoon

Het laad icoon is geen vast icoon meer, maar een css animatie. Omdat het geen vast icoon is kan deze overschreven worden en naar wens worden aangepast. Voor voorbeelden van mogelijkheden zie: https://loading.io/css/.

Verbeteringen en opgeloste bugs

Verbeteringen

3.6.18
  1. Taalkeuze van aangepast menu is nu standaard de taal van de Backoffice van de webshop
  2. InformFinanceMail aangepast zodat deze flexibeler is betreft het aanpassen van velden

3.6.15
  1. CSS classes van thumbnails van categorieën verduidelijkt
  2. Vertaling voor onderwerp van e-mails toegevoegd

3.6.8
  1. Orderregels van geaccepteerde bestellingen worden niet meer verwijderd om te voorkomen dat deze nog eens gebruikt worden

3.6.7
  1. Wanneer dit als zodanig geconfigureerd is, dan worden de onderliggende producten van een categorie ook toegevoegd aan een groep middels API
3.6.6
  1. Voornaam, tussenvoegsel en achternaam zijn nu ook beschikbaar voor custom pagina's
3.6.5
  1. Verbeteringen omtrent documentatie API middels Swagger
3.6.1
  1. De OrderXML is uitgebreid met ZeroVAT vlag
  2. Uitbreiding van Order/Approval API
    1. geeft informatie of een order is behandeld
    2. mogelijkheid om de reden van afkeuren in te geven
    3. mogelijkheid om een offerte op te slaan

3.6.0
  1. Het is mogelijk voor een gebruiker om een gebruikt adres bij Mijn Gegevens te 'verwijderen'. Deze zal vervolgens in de UI worden verwijderd en op de achtergrond op inactief worden gezet.
  2. Performance verbeteringen

Bugfixes


3.6.18
  1. UrlRewrite path werd niet goed gemaakt voor items in de tweede menubalk
  2. Het aanpassen van het e-mailadres van de winkel werd niet direct zichtbaar in de webshop
  3. De logout URL geconfigureerd tijdens externe login wordt niet gebruikt na de logout
  4. In IE11 werden de afbeeldingen van de categorieën mogelijk niet goed weergegeven

3.6.17
  1. Bij de Winkelinformatie kon geen nieuw adres worden toegevoegd
  2. HTML tekens werden niet altijd goed vertaald
  3. Gebruikers mochten geen ConnectLive producten bestellen zonder in te loggen
  4. Wanneer interface geen aangepast menu had en een specifiek scenario doorlopen werd kwam er een foutmelding na het inloggen
  5. Voorraad was niet zichtbaar voor producten met een vaste stap staffel
  6. Op de Afleveren pagina liep de tekst buiten het kader
  7. Het wijzigen van de positie van een product in de Backoffice resulteerde in een timeout

3.6.16
  1. De gebruiker mocht een bestelling niet als offerte opslaan wanneer de bestanden nog niet aangeleverd waren
  2. Stap 4/5 van het bestelproces wordt geladen terwijl deze uit staat
  3. API: wanneer een product opgehaald moet worden kon dit alleen als er gezocht werd op Docuboxx artikel nummer
  4. De 'bestand upload' functionaliteit bij producten werkte niet juist
  5. Direct inloggen in de Backoffice leverde een foutmelding op door het ontbreken van '/' aan het eind van de URL
3.6.15
  1. Door validatie van het veld was het niet meer toegestaan meerdere e-mailadressen in te vullen gescheiden middels ';'
  2. Het opslaan van gebruikersgegevens werkte niet in de Backoffice als de adresvalidatie mislukte
  3. Bij het aanvragen van een offerte of het herbestellen van een order werden de opties ervan gedupliceerd
  4. Wanneer in de Firefox browser een wijziging was gemaakt middels kleine +/- knoppen, dan werden deze niet altijd opgeslagen

3.6.14
  1. De API call 'Get order' werkte niet als de productattributen niet goed geconfigureerd waren
  2. Het 't.a.v.' veld is weer zichtbaar in de drop-downlijst bij stap 3/5 van het afronden van de bestelling
  3. De wijziging van het afleveradres in stap 3/5 van het afronden van de bestelling werd niet onthouden voor stap 4/5

3.6.13
  1. Portret categorieafbeeldingen werden in de breedte uitgerekt
  2. Inspringen van categorieën werkte pas vanaf het tweede niveau

3.6.12
  1. Op de product details pagina stond de tekst "stuks" voor 'Verpakt per' dubbel; als in '50 stuks stuks'
  2. De setting 'Toon categorieoverzicht tijdens het klikken op een categorie in het linkermenu' werkte niet

3.6.11
  1. De [Toon PDF] knop op de Mijn Bestellingen pagina werkte niet altijd goed

3.6.10
  1. Downloaden van documenten via HTTPS werkte niet
  2. Het gebruik van adressen in de API geeft een NullReferenceExeption als er geen metadata werd meegeleverd
  3. Het toevoegen van een adres middels API gaf niet altijd de correcte info terug en het bedrijf werd nooit gevuld
  4. Het toevoegen van een afbeelding aan een categorie zonder afbeelding werkte niet via de API

3.6.9
  1. Wanneer een product een voorraad hanteerde, maar het was toegestaan meer te bestellen dan de voorraad, dan werd er alsnog een (foutief) maximum bestelhoeveelheid getoond
  2. Leverancier kon bestanden niet downloaden middels de meegestuurde link
  3. Wanneer een product alleen een opmerking optie had, dan werd de [Wijzig opties] knop niet getoond bij het afronden van de bestelling
3.6.8
  1. Het was niet mogelijk een nieuwe gebruiker toe te voegen middels API wanneer het standaard adres metadata had
  2. Het was middels de API niet mogelijk de adres-metadata te wijzigen wanneer de straat, het huisnummer en de postcode hetzelfde waren
  3. Als een categorie een externe URL heeft, dan ontbrak de categorie pagina

3.6.7
  1. Het wijzigen van de groep van een gebruiker was niet mogelijk middels de API
  2. Op de klantenpagina werkte de veldvalidatie niet meer
3.6.6
  1. Validatie voor custom adresvelden werkte niet
  2. Dubbele radiobuttons en checkboxen in UI Firefox browser
  3. Land kon niet geselecteerd worden op de leveranciers pagina
  4. Documentstatussen waren niet vertaald
  5. Door een lock op de lowres en highres werd bij het aanleveren van een bestand de orderregel niet als supplied aangemerkt
  6. Het adres van een nieuwe gebruiker werd niet opgeslagen
  7. Wijzigingen van een gebruikersaccount werden niet opgeslagen
  8. De custom velden van het standaard adres werden pas na het wisselen van adressen geladen in de Mijn Gegevens pagina

3.6.5
  1. De besteldata in een rapport werden foutief geüpdatet met de creatiedatum van het rapport
  2. Het standaard adres van de gebruiker kon verwijderd worden in de Mijn Gegevens pagina
3.6.4
  1. Het aanpassen van de Orderstatus reageerde niet altijd zoals verwacht
  2. Besteldatum wordt foutief geüpdatet bij afronding of annuleren van bestelling
  3. Adresgegevens kunnen ingegeven worden wanneer de gebruiker nog niet was ingelogd tijdens het bestellen en nog adresgegevens moest aanleveren
3.6.3
  1. Foutmelding in de product details pagina wanneer de Vorige/Volgende knoppen geconfigureerd waren
  2. Bij een fout met het aanmaken van een flatplan product werd geen foutmelding getoond in de product details pagina

3.6.2
  1. Adres kon niet toegevoegd worden
  2. Leverancier kon de pakbon niet openen

3.6.1
  1. Een afgekeurde bestelling was niet altijd zichtbaar

3.6.0
  1. Customerformdata bij het gebruikersprofiel werkt weer
  2. De prijscalculatie van de inkoopprijs ging fout doordat de verkoopprijs gebruikt werd
  3. Wanneer een beheerder was ingelogd als een andere gebruiker, dan werden niet de juiste persoonlijke pagina's getoond; nl. de pagina's van de beheerder werden getoond i.p.v. die van de ingelogde persoon
  4. Het downloaden van Flatplan documenten resulteerde in een onbruikbaar bestand
  5. Het maximale aantal en de staffels werden niet gecontroleerd, wanneer een product dat al in het winkelmandje stond, nogmaals wordt toegevoegd
  6. Productomschrijving was niet beschikbaar
  7. Orders die gebruik maken van een budget of coupon kunnen weer verwijderd worden

Pakket details

  1. Docuboxx Portal/Webshop 3.6
  2. Controlboxx 2.9
  3. Docuboxx Generator 2.2
  4. AssetManager 1.3
  5. UserService 1.2
  6. DDG
  7. Security Token Service 1.2
  8. Translation


Vragen en feedback

Zijn er nog vragen of feedback neem dan contact met ons op: Professional Services.

    • Related Articles

    • Docuboxx Portal/Webshop - v3.7

      Nieuwe/aangepaste features Visuele optieweergave Het was al mogelijk om de opties bij een product op twee verschillende manieren te tonen: als dropdown menu en als radiobuttons. Hier is een derde mogelijkheid bijgekomen. Het is vanaf deze versie ook ...
    • Gebruikers (beheerder)

      Deze pagina wordt gevoed met gebruikers die op de Klanten pagina zijn aangemerkt als "Administrator". Het is niet mogelijk op deze pagina zelf gebruikers toe te voegen. Klanten die "Administrator" zijn kunnen rechten toegewezen krijgen buiten de ...
    • Docuboxx Generator - v2.2

      Nieuwe/aangepaste features Samenvoeging van Generator en Webshop Vanaf deze versie is de Generator geïntegreerd in de webshop. Wanneer wordt ingelogd in de Backoffice van de webshop, dan staan onderaan de pagina's gerelateerd aan de Generator; het is ...
    • 3D previews tonen van opgemaakt product

      Voor zowel Docuboxx Generator als Controlboxx is het mogelijk om een 3D-preview te tonen aan de besteller. Voor allerlei type producten kunnen wij, middels externe software, voor jouw producten op maat gemaakte 3D-designs maken om te tonen in de ...
    • 3D previews tonen van opgemaakt product

      Voor zowel Docuboxx Generator als Controlboxx is het mogelijk om een 3D-preview te tonen aan de besteller. Voor allerlei type producten kunnen wij, middels externe software, voor jouw producten op maat gemaakte 3D-designs maken om te tonen in de ...