Docuboxx Portal/Webshop - v3.7

Docuboxx Portal/Webshop - v3.7

Nieuwe/aangepaste features

Visuele optieweergave

Het was al mogelijk om de opties bij een product op twee verschillende manieren te tonen: als dropdown menu en als radiobuttons. Hier is een derde mogelijkheid bijgekomen.

Het is vanaf deze versie ook mogelijk om een afbeelding te uploaden voor de opties. Deze worden vervolgens getoond bij de beschikbare opties in de productpagina van de webshop. Hiermee ontstaat een betere en heldere communicatie met de gebruiker:


Voorheen konden de optie weergave voor een product apart ingegeven worden op de Staffels en Opties pagina bij "Wijzig weergave"; vanaf deze versie is dit verplaatst en wordt dit op optie niveau ingegeven. Zo hoeft het maar één keer ingegeven te worden voor een optie in plaats van bij elk product met deze optie.

Voor meer informatie over hoe dit in te stellen, kunt u kijken bij Categorieën en Producten onder Staffels & Opties.

Productieschema's

In plaats van de gebruikelijke levertijd is het nu mogelijk om per product meerdere levertijden weer te geven. Hiervoor is er de nieuwe functie "Productieschema’s" toegevoegd als pagina aan de Backoffice van de webshop. Met behulp van het productieschema kunnen meerdere levertijden per product weergegeven worden met de daarbij behorende prijzen en aangepaste sluitingstijd voor aanleveren.

Per levertijd kan een procentuele- en/of een absolute toeslag worden toegevoegd:



Voor meer informatie over hoe dit in te stellen, kunt u kijken bij Productieschema's.


Meerdere afleveradressen

Vanaf deze versie is het mogelijk om orderregels op te splitsen in meerdere leveringen.

Voor elk extra adres kan er voor een webshop/portal per orderregel een toeslag worden berekend; bijvoorbeeld 12,50 per extra adres. Omdat de leveringen in sommige gevallen apart geleverd zal moeten worden kan ook de levertijd apart berekend worden. Tijdens de verdeling wordt er gecontroleerd of de gehele oplage correct verdeeld is.

Deze functionaliteit kan door onze service afdeling aangezet en naar wens ingesteld worden.

Documenten delen

Generator documenten kunnen vanaf nu gedeeld worden binnen een groep of met de hele omgeving. Dat laatste gebeurt via de Inspiratiewall (zie hieronder).

Wanneer een gebruiker een nieuw document maakt (Generator/Controlboxx), dan wordt deze opgeslagen en het product wordt toegevoegd aan het winkelmandje. Wanneer het delen van documenten binnen een groep is aangevinkt bij de groep in de backoffice, dan kan de gebruiker vervolgens kiezen of hij/zij het document wil delen met zijn/haar groep. Wordt er voor gekozen om het document te delen, dan is deze voor de andere gebruikers in de groep te vinden bij Mijn Documenten. Hier kan er gezocht worden naar eigen documenten en gedeelde documenten, maar ook kan een deelactie weer ongedaan gemaakt worden.


Inspiratiewall

Wederom kan de gebruiker na het maken van een document kiezen om deze te delen met de groep, maar er is een tweede optie en dat is om het document met iedereen te delen binnen de portal. Documenten die binnen de gehele omgeving gedeeld worden, komen terecht op de Inspiratiewall. Hier kunnen de beheerders deze documenten beoordelen en ter beschikking stellen aan de organisatie. De gebruikers kunnen een waardering achterlaten, waardoor succesvolle documenten makkelijk gevonden worden, en de gevonden documenten gebruiken als basis voor de eigen publicatie.

Deze functionaliteit kan door onze service afdeling aangezet en naar wens ingesteld worden.

Productofferte vragen

Het was al mogelijk om een offerte op te vragen voor een complete order, maar het is nu ook mogelijk om voor een enkel product een offerte aan te vragen. In het laatste geval kan de gebruiker vanuit de productpagina een offerte aanvragen.

Deze functionaliteit kan door onze service afdeling aangezet worden.

Gebruikers synchronisatie met Asset Manager

Gebruikers van de Asset Manager worden automatisch gesynchroniseerd met de gebruikers van het portal. Hiermee wordt voorkomen dat hier afwijkingen in ontstaan.


Nieuwe opties voor Aangepast menu

Er zijn vanaf deze versie 2 nieuwe standaard opties toegevoegd voor het Aangepast menu. In een interface kunnen de knoppen 'Backoffice' en 'Wissel van groep' makkelijk toegevoegd worden middels het aangepast menu waardoor gebruikers vanuit de webshop/portal direct naar de Backoffice kunnen navigeren of van groep kunnen wisselen.
Het is eventueel ook mogelijk om de naam van de knoppen te wijzigen. Dit kan onze service afdeling voor u doen..

Voor meer informatie over het Aangepast menu, kunt u kijken bij Aangepast menu.

Verbeteringen en opgeloste bugs


Verbeteringen

3.7.18
  1.      De ISI Transfer login pagina wordt alleen getoond wanneer deze geconfigureerd is

3.7.16
  1. Wanneer 'Toon omliggende staffels' optie is geconfigureerd voor de webshop, dan worden de staffels nu duidelijker getoond waarbij het minimum aantal, de stapgrootte en het maximum wordt getoond (#5062)

3.7.15
  1. Bij het opslaan van een productiemethode wordt nu getoond of dit is gelukt
  2. Mogelijkheid om een extra checkout stap (tussen stap 3/5 en 4/5) te configureren middels het Workflow profile is toegevoegd
  3. Op de Staffels en Opties pagina wordt in de tooltip van de productopties het productieschema getoond
  4. De juiste productieschema's worden geladen op de Product Details pagina wanneer een optie wordt gewijzigd

3.7.14
  1. Wanneer een productoptie wordt gewijzigd in de 'Product details'-pagina, worden eerder gekozen opties automatisch geselecteerd wanneer mogelijk (#4644)
  2. Mogelijkheid tot het configureren van de snelheid waarmee een staffel wordt geselecteerd toegevoegd (#4692)
  3. Voor een product waar meer dan één productieschema's is gekoppeld zijn de productieschema's nu altijd zichtbaar (#4870)
  4. De SupplierArticleNumber is toegevoegd aan de OrderXML zodat deze in e-mails gebruikt kan worden

3.7.13
  1. Fouten tijdens de Background Generation worden nu gerapporteerd naar de webshop en zijn inzichtelijk via de Bestellingen pagina
  2. De taal van de gebruiker kan ook aangepast worden middels de API

3.7.10
  1. In het geval van meerdere product methodes herlaad de pagina de staffelwidget maar 1 keer
  2. Wanneer over de hoogste kwantiteit van de productie methodes wordt overschreden in de product pagina worden de aantallen en prijs niet meer bijgewerkt
  3. Scripts op de product pagina worden nu gebundeld (#3712)

3.7.9
  1. De geselecteerde optie icoon is duidelijker gemaakt

3.7.8
  1. Bij het ophalen van gebruikers via de API op basis van e-mailadres werd er gezocht naar alle data die de aangegeven tekst bevatte. Nu wordt er gezocht op het aangegeven e-mailadres
  2. Verwijderen of ontkoppelen van Group Permissions via de API is niet duidelijk
  3. Weergeven van voorraad als 0 wanneer dit eigenlijk een negatieve waarde is in Categorie/lijstweergave
  4. Afbeeldingen worden anders opgeslagen zodat deze niet gecached kunnen worden (#3334)
  5. Categorie dupliceren knop is teruggeplaatst (#3291)
  6. Mogelijkheid om geen mobielnummer te tonen bij de contactinformatie pagina (#3262)

3.7.7
  1. Mogelijkheid om alle opties van een product middels API in één keer aan of uit te zetten
  2. Afleveradres wordt weergegeven in checkout stap 4 wanneer de meerdere afleveradressen functionaliteit aan staat, maar er maar één adres geselecteerd is
  3. Mogelijkheid om offertes in de Backoffice te annuleren toegevoegd (#3115)
  4. Bij het aanvragen van een offerte wordt nu een bedank scherm getoond (#2810)
  5. In de lijstweergave, de voorraad ziet er, afhankelijk van of deze overschreden mag worden of niet anders uit (#2996, #3139)

3.7.6
  1. Bij het opslaan van een high res pdf voor een POD artikel is er een mogelijkheid om de pdf te gebruiken als productafbeelding (#2694)
  2. Bij het ophalen van orders en orderitems met de status 'Geaccepteerd' of 'Besteld' wordt nu de prijs meegegeven (#2963)
  3. Nieuwe methode voor het authenticeren van aanvragen via de API (#2748)

3.7.5
  1. Diverse icoonweergave verbeteringen, laden van externe staffelweergaves gebeurt pas nadat laatste optie is geselecteerd

3.7.2
  1. Uitbreiding van de Order XML met de gegevens van de geselecteerde productiemethode

3.7.1
  1. Het laden van de opties en productopties wordt nu geladen bij het uitklappen
  2. Staffel widget wordt in sommige gevallen niet weergegeven in de mail

3.7.0
  1. Sorteer op de Mijn bestellingen pagina de orders die niet besteld zijn op wijzigingsdatum
  2. De catalogi op de Catalogus pagina in de Backoffice worden nu alfabetisch gesorteerd op naam

Bugfixes

3.7.18
  1. Na het uploaden van bestanden werd de status van het klant document niet automatisch verzet
  2. Het versturen van een lijst middels een GET aanvraag via de API werkte niet

3.7.17
  1. De staffelprijzen konden niet aangepast worden in de Backoffice

3.7.16
  1. Voorraad wordt niet geüpdatet wanneer een bestelling wordt geannuleerd (#5116)
  2. Wanneer er maar één optie beschikbaar is voor een product, dan werd nog steeds een dropdown menu getoond waarin de besteller de optie moest selecteren. Nu wordt deze automatisch geselecteerd. (#4930)
  3. De startdatum voor datepicker tijdens uitgestelde leveringen kan voor de eerst mogelijke leverdatum zijn (#5732)
  4. Bestellingen die goedgekeurd zijn door een supervisor kunnen een leverdatum in het verleden hebben (#5412)
  5. Na een iDeal betaling via Buckaroo wordt de CheckoutFinished pagina overgeslagen (#5705)
  6. Na het annuleren van een iDeal betaling via Buckaroo wordt de iDealPaymentFailure pagina overgeslagen
  7. Wanneer er meerdere afleveradressen waren voor een bestelling, dan werden in de e-mails met orderbonnen en facturen de afleveradressen niet getoond (#5064)

3.7.15
  1. Het factuuradres uitschakelen middels het workflow profile werkte niet zoals verwacht (#4691)
  2. Wanneer een bestelling werd geannuleerd, dan werd de voorraad niet bijgewerkt (#5116)
  3. Producten met een uitgestelde levering konden niet besteld worden (#4947)
  4. Het was niet mogelijk om een absolute externe URL te gebruiken in het workflow profile (#5006)
  5. Bij de Mijn gegevens pagina kon de gebruiker het laatste adres verwijderen
  6. In uitzonderlijke gevallen kon de leverancier e-mail niet verstuurd worden door een deadlock (#5087)
  7. De product instelling om de product pagina over te slaan bij selectie werkte niet (#4966)
  8. Een middels API in het winkelmandje toegevoegd item kreeg een standaard productiemethode toegekend wanneer er geen productie gespecificeerd was

3.7.14
  1. In de Backoffice kwam een Out of Memory Exception omhoog tijdens het uploaden van bestanden van 300MB of groter (#4569)
  2. Op de Mijn gegevens pagina was in sommige gevallen de 'Verwijder' knop niet beschikbaar voor het verwijderen van adressen (#4647)
  3. Bij het herbestellen van een order met documenten werden de documenten gedupliceerd ook al waren er geen wijzigingen
  4. Foutmeldingen betreft het versturen van de leveranciersmail werden niet vastgelegd
  5. Wanneer er iets fout ging bij het opslaan van productiemethode, dan was er geen melding zichtbaar en werd de pagina niet goed herladen (#4787)
  6. Ondanks dat de tell-a-friend link uit was gezet in de configuratie, was deze nog steeds zichtbaar voor gebruikers met de Product Manager rol (#4884)
  7. MyCustomerDocuments gaf een verkeerde URL door (#4929)
  8. De productieschema's van sommige producten werd aan de voorkant niet gebruikt na het wijzigen van opties (#4883)
  9. Wanneer een besteller nog niet ingelogd was, een Controlboxx product in het winkelmandje plaatst en deze vervolgens wijzigt, dan veranderde de taal van Controlboxx naar Engels (#4699)

3.7.13
  1. Wanneer een product maar 1 afbeelding heeft in landschap modus wordt deze uitgerekt weergegeven in de product pagina (#3989)
  2. Bijwerken van vaste hoeveelheid staffel middels API voegt altijd een 1-1 staffel toe wanneer de eerste staffel hoger is dan 1
  3. Bijwerken van een afbeelding middels API geeft altijd een foutmelding in logging weer
  4. Productie methodes in product pagina toont spinner oneindig
  5. De geselecteerde achtergrond afbeelding bij de interfaces pagina is niet zichtbaar in de voorkant (#4276)
  6. Wanneer een product met meerdere opties wordt toegevoegd aan het winkelmandje en er wordt geklikt op vorige pagina in de browser, dan worden de opties niet correct geladen (#4092)
  7. ConnectLive producten mogen gebruikt worden zonder in te loggen (#3489)
  8. De details van een budget laadt niet bij de Backoffice (#4367)
  9. Download links bij de e-mails werken alleen als de gebruiker al is ingelogd (#4171)

3.7.12
  1. Foutmelding op Mijn Documten pagina bij een specifieke configuratie
  2. Standaard prijswidget op de product pagina werkt net in IE
  3. Uitloggen veroorzaakt foutmelding

3.7.11
  1. Een product kan vanaf de listview besteld worden zonder de verplichte opmerking (#3847)
  2. Order Items krijgen onterecht een openstaande levering
  3. Bijwerken van een vaste stap in de staffel lukt niet via API
  4. Afbeelding in product overzicht groeit rechts uit de box (#3533)
  5. Het lijkt of er documenten beschikbaar zijn voor orders waar dit niet zo is in de Klanten pagina (#3943)
  6. Inkoopprijs kan niet aangepast worden voor de laatste staffel bij een vaste stap (#3936)
  7. Foutmelding bij checkout stap 3 als er een categorie met een onjuist bovenliggende categorie is (#3539)

3.7.10
  1. De gebruiker kan niet verder vanuit de product pagina als het product geen optie heeft (#3528)
  2. Titel en geslacht ontbreekt bij het ophalen/toesturen van gebruikers via de API (#3514)
  3. Iconen in de product pagina worden niet gecashed
  4. Bijwerken van document stelt niet de standaard productie methode in (#3396)
  5. Het is niet mogelijk om het winkelmandje op te halen voor Trial users (#3559)
  6. Categorie overzicht volgt niet de instellingen uit de Backoffice
  7. Betalingswijze iDeal wordt weergegeven voor bestellingen die nog niet zijn besteld (#3650)

3.7.9
  1. 'Bestel opnieuw' actie werkt niet voor gedeelde documenten (#3396)
  2. Performance issues bij checkout stap 3 in geval van specifieke configuratie (#3539)
  3. Het selecteren van een andere optie kan het geselecteerde aantal wijzigen
  4. Hoe vaker de opties gewijzigd worden hoe langzamer de product pagina wordt
  5. Een product kan aan het winkelmandje worden toegevoegd voordat alle opties geselecteerd zijn (#3489)
  6. De DirectLogin wordt gebruikt van STS als er een Account/DirectLogin is gebruikt

3.7.8
  1. All (icoon)opties worden standaard uitgeklapt en er is geen mogelijkheid dit te configureren (#3303)
  2. Waarschuwing wanneer voorraad wordt overschreden verschijnt pas nadat de pagina is herladen in checkout stap 1
  3. Na het annuleren van een order of offerte op de Bestellingen pagina in de Backoffice werkt de pagina niet meer en moet deze herladen worden
  4. Checkout stap 3 crashed zodra metadata filters zijn ingesteld maar er geen ander adres beschikbaar is voor deze filters (#3337)
  5. Na het wisselen van groep mag de gebruiker producten bestellen die niet beschikbaar zijn voor deze groep (#2900)
  6. De staffels zijn niet zichtbaar in de product pagina als de 'verpakt per' 1 is

3.7.7
  1. Bij het toevoegen van een nieuw adres in checkout stap 3 verschijnt een donkere laag over de UI (#3024)
  2. Foutmelding order API wanneer er geen adres is (#3095)

3.7.6
  1. Verkeerd factuuradres wordt gestuurd middels XML wanneer gebruiker geen adres heeft geselecteerd (#2999)
  2. In checkout stap 1 wordt de productiemethode niet weergegeven
  3. Verhogen en verlagen van het aantal producten in listview is niet gebruiksvriendelijk als de staffels bestaat uit vaste stappen

3.7.5
  1. Grote productafbeeldingen worden niet getoond in de listview (#2694)
  2. Optie 'Wijzigen' bij checkout mag niet beschikbaar zijn wanneer er meerdere productiemethoden zijn
  3. Soms worden de variabele invoeren niet geüpdatet (#2805)
  4. Mogelijkheid om 1 afleveradres te kiezen ondanks dat de orderregel splitsen wordt gebruikt (#2820)
  5. De gebruiker ziet soms het oude winkelmandje i.p.v. de huidige - alleen in IE (#2800)
  6. Er wordt geen rekening gehouden met de 'Verpakt per' data bij het toevoegen van producten aan de winkelwagen (#2876)
  7. Foutmelding tijdens BarCode generatie
  8. Comments van gebruiker worden niet onthouden wanneer er geschakeld word tussen opties op de product pagina (#2898)
  9. Toevoegen van eerste optiegroep aan productopties voegt alleen eerste optie uit de groep toe (#2864)
  10. Stepamount in import wordt niet goed overgenomen bij staffels (#2949)

3.7.4
  1. Externe referentie staat niet in de order XML
  2. De geüploade optie iconen hebben niet de juiste resolutie
  3. Product metadata kan niet meer toegevoegd worden in de Backoffice
  4. Karakter encoding werkt niet goed in de API
  5. In- en uitklappen van een optie dupliceert alle onderliggende opties in de UI

3.7.3
  1. De optie 'Later aanleveren' werkt niet wanneer de groep van de gebruiker documenten mag delen
  2. Bestellingen kunnen soms niet afgerond worden bij checkout stap 3 i.c.m. de Winkelmandje per sessie functionaliteit (#2565)
  3. 'Toon pdf' knop bij Mijn Bestellingen pagina werkt niet altijd goed (#2585)
  4. Gebruikers pagina in de Backoffice geeft een foutmelding wanneer de gegevens van een gebruiker zonder adres wordt geladen (#2609)
  5. Na het wijzigen van een orderregel wordt het afleveraantal niet geüpdatet; bij het splitsen van orderregels blokkeert de checkout
  6. Wanneer gebruiker terug gaat van stap 4 naar stap 3 middels de terug knop van de browser dan krijgt hij/zij een foutmelding
  7. Een bestelling vanuit de listview kan niet afgerond worden wanneer geen standaard productiemethode is geselecteerd
  8. De Categorie pagina geeft een foutmelding wanneer de 'Producten per pagina' of 'Producten per regel' op 0 staat
  9. Als de staffel tabel lang duurt om te laden, dan wordt er geen 'loading overlay' getoond en kan de gebruiker op de bestellingen knop klikken
  10. Nadat de externe referentie van een orderitem toegevoegd wordt wordt de order XML niet opnieuw gemaakt
  11. Stepamount is niet aan te passen middels API

3.7.2
  1. De groepnaam wordt niet opgeslagen door de API
  2. Informatie die bij een optie is ingevuld wordt niet meegestuurd naar het winkelmandje (#2472)
  3. Adressen in documenten worden getoond in Engels i.p.v. Nederlands (#2061)
  4. Bij de Bestellingen pagina in de Backoffice staat soms nog steeds de inhoud en status van een vorige bestelling

3.7.1
  1. Stap 4 van 5 wordt getoond ondanks dat deze uit is gezet (#2436)
  2. Supervisor kan bestelling niet goedkeuren wanneer stap 4 van 5 van het bestelproces is uitgezet (#2420)
  3. Datum voor het ophalen van een staffel widget is optioneel
  4. Er wordt geen 'loading overlay' weergegeven tijdens het laden van de prijsberekening in de prodcutpagina
  5. Verkeerde button wordt getoond in het winkelmandje wanneer gebruiker voor 'Later aanleveren' heeft gekozen (#2110)
  6. Wanneer de status 'Goedgekeurd' is kan de bestelling niet met 'Volgende status' verder gezet worden (#2481)

3.7.0
  1. Tekst is niet zichtbaar in zoekvelden van Backoffice
  2. Probleem bij inloggen in Chrome (#1687 en #1739)


Pakket Details

  1. Docuboxx Portal/Webshop 3.7
  2. Controlboxx 2.9
  3. Docuboxx Generator 2.2
  4. AssetManager 1.4
  5. UserService 1.2
  6. DDG 1.3
  7. Security Token Service 1.2
  8. Translation 1.3

Vragen en feedback

Zijn er nog vragen of feedback neem dan contact met ons op: Professional Services.




    • Related Articles

    • Docuboxx Portal/Webshop - v3.6

      Nieuwe/aangepaste features Integratie van Docuboxx Generator in Webshop De Docuboxx Generator is volledig geïntegreerd in de backoffice van de Webshop. Hierdoor hoeft er niet meer apart ingelogd te worden en kunnen de instellingen van zowel de ...
    • Gebruikers (beheerder)

      Deze pagina wordt gevoed met gebruikers die op de Klanten pagina zijn aangemerkt als "Administrator". Het is niet mogelijk op deze pagina zelf gebruikers toe te voegen. Klanten die "Administrator" zijn kunnen rechten toegewezen krijgen buiten de ...
    • Docuboxx Generator - v2.2

      Nieuwe/aangepaste features Samenvoeging van Generator en Webshop Vanaf deze versie is de Generator geïntegreerd in de webshop. Wanneer wordt ingelogd in de Backoffice van de webshop, dan staan onderaan de pagina's gerelateerd aan de Generator; het is ...
    • 3D previews tonen van opgemaakt product

      Voor zowel Docuboxx Generator als Controlboxx is het mogelijk om een 3D-preview te tonen aan de besteller. Voor allerlei type producten kunnen wij, middels externe software, voor jouw producten op maat gemaakte 3D-designs maken om te tonen in de ...
    • 3D previews tonen van opgemaakt product

      Voor zowel Docuboxx Generator als Controlboxx is het mogelijk om een 3D-preview te tonen aan de besteller. Voor allerlei type producten kunnen wij, middels externe software, voor jouw producten op maat gemaakte 3D-designs maken om te tonen in de ...