Klantdocumenten

Klantdocumenten


Voor een groep is in te stellen dat zij bestanden later mogen aanleveren op de Groepen pagina. Vervolgens is ook voor de groep in te stellen of zij de bestelling mogen afronden zonder een bestand. Het bestand zal dus later aangeleverd moeten worden. Deze orders zijn op deze pagina te vinden. De besteller kan deze aanleveren door naar 'Mijn bestellingen' te gaan en daar de 'Bestanden aanleveren' link te klikken. Hierop wordt Controlboxx geopend.

Daarnaast werkt de Klantdocumenten pagina ook in combinatie met ISI.Transfer. Op het moment dat de besteller de order heeft afgerond zonder bestand, dan ontvangt hij/zij een e-mail met de vraag het bestand aan te leveren. Door op de link te klikken wordt de klant genavigeerd naar de portal (Controlboxx/Designer) waar hij/zij de bestanden kan uploaden en plaatsen en de bestelling echt kan afronden.

In de tussentijd is de order te vinden op de Klantdocumenten pagina met de status 'Wacht op bestand'. In het geval het document niet aangeleverd wordt, dan wordt er een herinneringsmail gestuurd.

Zodra de klant een bestand heeft aangeleverd, dan veranderd de status naar 'Document meegeleverd'.
Eventueel kan het bestand ook direct hier geĆ¼pload kunnen worden; bijvoorbeeld in het geval de klant niet de link gebruikt, maar het bestand aanlevert via de mail. Klik hiervoor op de 'Upload' link. Hiermee wordt ook naar Controlboxx/Designer genavigeerd.

In het geval dat een bestand al is aangeleverd en de besteller toch een ander bestand wil gebruiken, dan kan de status handmatig teruggezet worden van 'Document meegeleverd' naar 'Wacht op bestand'. Hierop krijgt de besteller opnieuw een e-mail met link. Wanneer aangeleverd, dan wordt het oude bestand overschreven.

Wanneer wenselijk kan de e-mail met de link ook handmatig gestuurd worden naar elk e-mailadres door de order te selecteren en te klikken op 'Stuur email met upload link':



Daarnaast kan het aangeleverde bestand ook gedownload worden voor eventuele controle door bij de order op 'Download' link te klikken, of de order te selecteren en onderin op de 'Download' knop te klikken.

Standaard wordt de pagina geopend met de volgende statussen aangevinkt: 'Goedgekeurd', 'Wacht op bestand' en 'In productie'. Daarnaast staat ook standaard 'Mijn documenten' aangevinkt.
Door de muis over het informatie icoon te bewegen worden de bestelgegevens getoond.

De volgende statussen zijn beschikbaar:
  1. Wacht op bestand - Dit is de eerste status
  2. Wacht op goedkeuring - Het klantdocument wordt naar deze status gezet als gebruiker goedkeuring aanvraagt vanuit Controlboxx; de goed- en afkeuren knoppen zijn beschikbaar; er kan een mail verstuurd worden voor goedkeuring; het bestand kan afgekeurd worden in de Controlboxx preview pagina
  3. Goedgekeurd - In het geval een bestand is aangeleverd in Controlboxx door een trial user, dan wordt de status hierop gezet; wanneer een klantdocument op status 'Wacht op goedkeuring' wordt afgekeurd
  4. Afgekeurd - Wanneer een bestand in Controlboxx is afgekeurd; wanneer een klantdocument op status 'Wacht op goedkeuring' wordt afgekeurd; het is mogelijk via Controlboxx een nieuw bestand aan te leveren
  5. Wacht op reparatie - Wanneer een fout optreedt tijdens het uploaden of verwerken van documenten in Controlboxx wordt het klantdocument op deze status gezet
  6. Document meegeleverd - Wanneer een bestand aangeleverd wordt in Controlboxx en er een bepaalde configuratie aan staat, dan wordt dit de status
  7. In productie - In het geval een bestand is aangeleverd in Controlboxx door een ingelogde user, dan wordt de status hierop gezet; wanneer alle documenten uit order status 'Goedgekeurd' hebben, dan wordt de status hierop gezet
  8. Afgemaakt - Wanneer via DataConnect naar deze status gezet om aan te geven dat proces is afgerond (configuratie)
  9. Geannuleerd - Als document op deze status gezet wordt, wordt het orderitem ook geannuleerd; als alle orderitems geannuleerd zijn, dan wordt ook de order geannuleerd

Vragen en feedback

Zijn er nog vragen of feedback neem dan contact met ons op: Professional Services.


    • Related Articles

    • Sjabloon

      Hier kunnen de InDesign templates (sjablonen) worden geüpload, gedownload en gestructureerd worden opgeslagen in mappen. Het is mogelijk om mappen en sub-mappen aan te maken waarin de sjablonen geplaatst kunnen worden. De mappen structuur waar de ...
    • Groepen

      In de webshop worden klanten ondergebracht in een groep. Aan een klant hangt alleen een skin; aan een groep hangen de rechten voor alle gebruikers in de groep. Een klant kan dus niet functioneren zonder ingedeeld te zijn in een groep. Wanneer een ...
    • Docuboxx Portal/Webshop - v3.7

      Nieuwe/aangepaste features Visuele optieweergave Het was al mogelijk om de opties bij een product op twee verschillende manieren te tonen: als dropdown menu en als radiobuttons. Hier is een derde mogelijkheid bijgekomen. Het is vanaf deze versie ook ...
    • Documenttypes

      Een documenttype is een verzameling van opdrachten die meegestuurd worden in een URL voor het aanroepen van een product. Een documenttype bestaat uit: Naam Template Schaalfactor Kleurruimte Controle profielen Jobopties (preset) Overige opties Een ...
    • Categorieën en Producten

      Categorieën Het is in de webshop mogelijk om producten aan te maken en deze onder te verdelen in verschillende categorieën. Een categorie zelf kan ook weer worden onderverdeeld in subcategorieën. Een nieuwe categorie aanmaken In de linker kolom zijn ...