Verzamelfactuur/Deelfactuur

Verzamelfactuur/Deelfactuur

Een verzamelfactuur of deelfactuur is een verzameling van facturen van alle klanten uit één groep over een gespecificeerde periode. Zo wordt er een duidelijk overzicht gecreëerd waarbij alle facturen op een rijtje staan.

Per groep kan er ingesteld worden of een verzamel factuur of deel factuur gegenereerd moeten worden. Als er gekozen wordt voor een deel factuur kan deze verdeeld worden per gebruiker, factuur- of afleveradres. Het instellen van de verzamelfactuur gaat altijd per groep, facturen kunnen niet verdeeld worden over meerdere groepen.



Verzamelfactuur periode instellen

Bovenaan de pagina staan alle groepen van de webshop. Door er op te klikken opent er een venster onder de groepen waar ingesteld kan worden vanaf welke datum de verzamelfactuur of deelfactuur gemaakt moeten worden.

Let op!
Wanneer een verzamelfactuur van een periode is aangemaakt, dan kan deze niet meer veranderd worden.
Mocht dit toch aangepast moeten worden, dan kan contact opgenomen worden met Professional Services.




Vanaf datum
Hier kan de datum worden ingegeven vanaf wanneer de verzamelfactuur gemaakt moet worden.

Deelfactuur
Hierbij geef je aan of er een deelfactuur gegenereerd moet worden. 

Geen
Wordt er maar één factuur genereren
Per gebruiker
Wordt voor elke unieke gebruiker een factuur genereren. 
Per afleveradres
Wordt voor elke uniek afleveradres een factuur genereren.
Per factuuradres
Wordt voor elke uniek factuuradres een factuur genereren.

Periode
Hier wordt de periode geselecteerd waarvoor er een verzamelfactuur moet komen. Als er bijvoorbeeld ‘wekelijks’ wordt geselecteerd, dan wordt er één gezamenlijke factuur gemaakt van alle bestellingen in een week.

Factuur adres gebruiken van klant
Hier kan een klant worden geselecteerd uit de groep. Van deze klant wordt het factuuradres gebruikt om de verzamelfactuur naartoe te sturen.

Genereren van de verzamelfactuur
Het genereren van de verzamelfactuur wordt in de meeste gevallen gedaan door Hangfire, dit is een achtergrond taken (service) die als onderdeel in de Webshop backoffice is geïmplementeerd. Deze taak wordt elke nacht om 00:00 uitgevoerd, mocht dat om wat voor reden dan ook niet gebeurd zijn, dan zal een login in de backoffice deze taak ook uitvoeren. 
Er is daarnaast altijd nog een fallback bij het openen van een periode van een verzamelfactuur, doordat er nog controle wordt gedaan op het bestandssysteem.

Verwerken van de verzamelfacturen
Als er een periode is afgesloten dan worden deze getoond in het overzicht, na het selecteren van de groep worden daaronder alle deel facturen getoond.

Let op!
Wanneer een factuur gecorrigeerd is, dan wordt er niet automatisch een nieuwe XML gegenereerd. Via deze pagina kan een nieuwe XML handmatig gegenereerd worden.
De locatie waar de XML wordt geplaatst is te configureren door Professional Services.

Overzicht per groep



Overzicht per factuuradres



Vragen en feedback

Zijn er nog vragen of feedback? Neem dan contact met ons op: Professional Services.





    • Related Articles

    • Afleveren

      Hier kunnen aflevermethodes worden aangemaakt voor het berekenen van de prijs voor het afleveren aan de besteller. De aflevermethodes komen een aantal keer terug in de backoffice: Instellingen Logistiek bij categorieën en producten Groepen ...
    • Leveranciers

      In deze sectie kunnen externe leveranciers aangemaakt worden. Deze kunnen weer bij Categorieën en Producten (tab Logistiek) gekoppeld worden aan producten waardoor er in het bestellingenoverzicht komt te staan dat het product bij deze leverancier ...
    • Hoe richt ik RTF velden in voor een publicatie?

      In een publicatie is het mogelijk een RTF (Rich Text Field) veld toe te voegen. In een RTF veld heeft de besteller de mogelijkheid om tekst op te maken. De opmaakmogelijkheden zijn: Tekenstijlen Normaal Vet Cursief Vet cursief Opsommingen toevoegen ...
    • Hoe controleer ik het aantal geüploade pagina's voor een Controlboxx product?

      Maak een Controlboxx product aan met product type 'DirectUpload'. Ga naar de tab 'Staffels en opties'. Maak in de ‘Option Libary’ een optie aan in de backoffice van de Webshop; bijvoorbeeld 'Aantal' met daaronder de optie 'Pagina’s'. Klik met de ...
    • Rapportages

      In de backoffice van de shop kunnen verschillende rapportages gemaakt worden. Order Rapport Hier kan een rapportage gemaakt worden van een reeks orders over een bepaalde periode. Deze rapportage bestaat uit: Order ID Factuur ID Order status ...