Leveranciers

Leveranciers

In deze sectie kunnen externe leveranciers aangemaakt worden. Deze kunnen weer bij Categorieën en Producten (tab Logistiek) gekoppeld worden aan producten waardoor er in het bestellingenoverzicht komt te staan dat het product bij deze leverancier hoort.



Een leverancier aanmaken, aanpassen of verwijderen

Door op de + te klikken kan er een nieuwe leverancier aangemaakt worden. Door op de ... te klikken kunnen de gegevens van de geselecteerde leverancier gewijzigd worden. Door op de - te klikken kan de geselecteerde leverancier verwijderd worden. Bij het aanmaken of wijzigen van een leverancier zijn de volgende velden beschikbaar:

Naam nationaal
De Nederlandse naam van de leverancier

Naam internationaal
Als de leveranciers internationaal onder een andere naam opereert, dan kan deze hier ingevuld worden. Anders kan de Nederlandse naam nogmaals ingevoerd worden.

Website
Hier kan de website van de leverancier ingevuld worden. Deze wordt alleen in de Backoffice getoond.

E-mail
Het e-mailadres van de leverancier. Hier wordt een leveranciersmail naar gestuurd wanneer er een bestelling wordt gedaan van een product met een gekoppelde leverancier. Deze kan tevens gebruikt worden om in te loggen in de Order Management voor Leveranciers pagina (zie verder hieronder).

Telefoon
Hier kan het telefoonnummer van de leverancier ingevuld worden.

Fax
Hier kan het faxnummer van de leverancier ingevuld worden.

Wachtwoord
Hier moet een wachtwoord ingegeven worden waarmee de leverancier inloggen in de Order Management voor Leveranciers pagina. Deze kan hij/zij niet zelf instellen.

Ontvangt creditnota
Wanneer deze optie is aangevinkt, dan zal de leverancier ook een creditnota ontvangen middels e-mail. Is deze optie niet aangevinkt, dan zullen er geen acties volgen.
Let op!
Om de e-mails te kunnen versturen zullen twee zaken ingericht moeten worden. Wordt er niets naar de leverancier gestuurd terwijl deze optie wel is aangevinkt, dan zijn deze mogelijk niet ingericht. Neem daarvoor contact op met Professional Services.

Stuur e-mail na bestelling
Als er een bestelling is geplaatst voor een product van deze leverancier, dan kan hier ingesteld worden dat de leverancier automatisch een e-mail ontvangt of niet. Wordt er 'Geen' geselecteerd, dan wordt er geen e-mail naar de leverancier gestuurd.
Voor het verzenden van een e-mail zijn er twee opties: 'Per Bestelling' en 'Per Bestelregel'. Wanneer gekozen wordt voor de optie 'Per Bestelling', dan zal de leverancier voor de totale bestelling één e-mail binnen krijgen. Wanneer er voor 'Per Bestelregel' wordt gekozen, dan ontvangt de leverancier één e-mail per besteld product.

Marge
Hier kan een eventuele marge in procenten voor de producten van de leverancier worden ingevoerd.
Deze marge heeft invloed op de Categorieën en Producten pagina. De productprijs moet hoger zijn dan de inkoopprijs plus de marge van de gekoppelde leverancier. Is deze lager, dan wordt het veld getoond in rood:



Adres:
Bedrijfsnaam
Hier kan de naam van het bedrijf ingevuld worden.

T.a.v.
Wanneer er naar een specifieke afdeling of persoon moet worden gecommuniceerd, dan kan deze hier ingevuld worden.

Postcode
Hier kan de postcode van het bedrijf ingevuld worden.

Nummer
Hier kan het huisnummer van het bedrijf ingevuld worden.

Adres
Hier kan de straatnaam van het bedrijf ingevuld worden.

Plaats
Hier kan de de plaats ingevuld worden.

Land
Hier kan het land geselecteerd worden.

Provincie
Bij specifieke landen kan er nog een provincie/staat geselecteerd worden.


Order Management voor Leveranciers pagina

Wanneer de leverancier zijn inloggegevens heeft ontvangen, dan kan hij/zij met de toevoeging "/SupplierOMT.aspx" op de URL van de portal inloggen en de bestellingen zien. De bestellingen die hier zichtbaar zijn zijn de orders die status 'Geaccepteerd' hebben en waarbij de ingelogde leverancier aan het bestelde product is gekoppeld als de leverancier.

De URL zou er dan bijvoorbeeld als volgt uit komen te zien: https://webshopnaam.nl/Portal/backoffice/SupplierOMT.aspx






Na het in het inloggen wordt een overzicht van de lopende bestellingen getoond.



Door op de + te klikken kunnen de order details worden getoond. Tevens kan hier ook een pakbon geprint worden, het artikel gedownload worden als PDF, kan de Track & Trace code hier ingevoerd worden en de order afgemeld.


Vragen en feedback

Zijn er nog vragen of feedback neem dan contact met ons op: Professional Services.

    • Related Articles

    • Hoe controleer ik het aantal geüploade pagina's voor een Controlboxx product?

      Maak een Controlboxx product aan met product type 'DirectUpload'. Ga naar de tab 'Staffels en opties'. Maak in de ‘Option Libary’ een optie aan in de backoffice van de Webshop; bijvoorbeeld 'Aantal' met daaronder de optie 'Pagina’s'. Klik met de ...
    • Gebruikers (beheerder)

      Deze pagina wordt gevoed met gebruikers die op de Klanten pagina zijn aangemerkt als "Administrator". Het is niet mogelijk op deze pagina zelf gebruikers toe te voegen. Klanten die "Administrator" zijn kunnen rechten toegewezen krijgen buiten de ...
    • Verzamelfactuur/Deelfactuur

      Een verzamelfactuur of deelfactuur is een verzameling van facturen van alle klanten uit één groep over een gespecificeerde periode. Zo wordt er een duidelijk overzicht gecreëerd waarbij alle facturen op een rijtje staan. Per groep kan er ingesteld ...
    • Hoe richt ik RTF velden in voor een publicatie?

      In een publicatie is het mogelijk een RTF (Rich Text Field) veld toe te voegen. In een RTF veld heeft de besteller de mogelijkheid om tekst op te maken. De opmaakmogelijkheden zijn: Tekenstijlen Normaal Vet Cursief Vet cursief Opsommingen toevoegen ...
    • Rapportages

      In de backoffice van de shop kunnen verschillende rapportages gemaakt worden. Order Rapport Hier kan een rapportage gemaakt worden van een reeks orders over een bepaalde periode. Deze rapportage bestaat uit: Order ID Factuur ID Order status ...