Bestellingen

Bestellingen


Hier zijn alle orders in te zien die in de webshop zijn besteld.



In het eerste dropdown menu kan gekozen worden welke weergave getoond moet worden: "Standaard weergave" (statussen 'Besteld' en 'Geaccepteerd' zijn geselecteerd) of een custom view.
In het tweede dropdown menu kan er op specifieke of een combinatie van statussen gefilterd worden:
  1. In Betaling
  2. Besteld
  3. Geaccepteerd
  4. In Productie
  5. In Verzending
  6. Afgerond
  7. Geannuleerd
  8. Wachten op besteller
  9. Afgekeurd
  10. Offertes
  11. Aan te leveren
  12. Goedgekeurd
Door één of meer van deze criteria aan te vinken worden in het hoofdvenster de bestellingen getoond die hieraan voldoen. Wanneer er niets is aangevinkt worden alle statussen getoond.

In het zoekvenster is het mogelijk om in de resultaten te zoeken.




Tekst in regel is oranje
Dit kan het geval zijn bij een offerte. Het betekent dat een offerteaanvraag nog geen reactie heeft gehad.

Regel is gehighlight in oranje
Dit kan voorkomen bij verschillende statussen. Het betekent dat er in de order nog bestellingen zijn waarbij de bestanden nog niet zijn aangeleverd.

Als er vervolgens wordt geklikt op een bestelling, dan worden de verdere details van deze bestelling getoond:



In dit overzicht kunnen een aantal gegevens worden gewijzigd of kunnen acties uitgevoerd worden.

Geef order status 'Besteld'
Hier kan geklikt worden om de hele bestelling in status "Besteld" te zetten.
Deze optie is alleen beschikbaar wanneer het de status "Geannuleerd" heeft.

Geef order status 'Geaccepteerd'
Hier kan geklikt worden om de hele bestelling te accepteren.
Deze optie is alleen beschikbaar wanneer het de status "Besteld" of "Geannuleerd" heeft.

Geef order status ‘Geannuleerd’
Hier kan geklikt worden om de hele bestelling te annuleren.
Deze optie is alleen beschikbaar wanneer het de status "Besteld" of "Offertes" heeft.

Geschiedenis
Hier is de geschiedenis van het product te zien; de verschillende doorlopen statussen zijn hier met datum en tijd te zien.




Track & Trace URL
Wanneer hier op wordt geklikt, dan wordt er een extra venster geopend. Hier is het mogelijk om Afleveringsmethode, Track & Trace URL en Tracking-code aan te passen.
Aflevermethode:
Per bestelling kan hier de aflevermethode worden aangegeven. De aflevermethodes zijn te definiëren onder de knop Afleveren.

Track & Trace URL:
Hier wordt het eerste deel van de Track & Trace URL ingegeven.

Tracking-code:
Hier moet het volgnummer ingegeven worden. Aan de voorkant van de webshop wordt dit samen met de Track & Trace URL getoond als link die rechtstreeks verwijst naar de Track & Trace site van de bewuste vervoerder.

Download ZIP
Bij meerdere orderregels worden alle pdf's in een keer in een zip pakketje gedownload.
Deze optie is alleen beschikbaar bij status "Besteld" en "Goedgekeurd".

Print factuur
Wanneer hierop wordt geklikt dan wordt een extra venster geopend met een PDF met de factuur welke geprint kan worden.

Print orderbon
Wanneer hierop wordt geklikt dan wordt een extra venster geopend met een PDF met de orderbon welke geprint kan worden.

< Vorige status
Hiermee kan een order of een product een status terug worden gezet.
Deze optie is beschikbaar voor de volgende statussen: "In Verzending" en "Afgerond"; de statussen worden dan respectievelijk "In Productie" en "In Verzending".

> Volgende status
Hiermee kan een order of een product een status vooruit gezet worden.
Deze optie is beschikbaar voor de volgende statussen: "Geaccepteerd", "In Productie" en "In Verzending"; de statussen worden dan respectievelijk "In Productie", "In Verzending" en "Afgerond".

Download
Het is mogelijk om hier per product de High-res PDF van het product te downloaden.
Deze optie is alleen beschikbaar bij status "Besteld" en "Goedgekeurd".

Meer informatie...
Wanneer deze optie wordt aangevinkt, dan wordt de volgende extra informatie getoond:
  1. OrderId
  2. Bestel datum
  3. Betalingsmethode
  4. Producten
  5. Verzendkosten
  6. Totaal excl. BTW
  7. Totaal incl. BTW
  8. Bedrijfsnaam
  9. Afleveradres
  10. Klantnaam
  11. Groep
  12. E-mail
  13. Telefoon
  14. Bedrijfsnaam
  15. Factuuradres
  16. Offertenummer*
  17. Opmerking voor Offerte*
*Alleen beschikbaar wanneer de status "Offertes" is.



Vragen en feedback 

Zijn er nog vragen of feedback neem dan contact met ons op: Professional Services .









    • Related Articles

    • Groepen

      In de webshop worden klanten ondergebracht in een groep. Aan een klant hangt alleen een skin; aan een groep hangen de rechten voor alle gebruikers in de groep. Een klant kan dus niet functioneren zonder ingedeeld te zijn in een groep. Wanneer een ...
    • Klanten

      Hier wordt een totaaloverzicht van alle klanten die geregistreerd zijn in de webshop getoond. De volgende acties zijn mogelijk om op deze pagina uit te voeren: een nieuwe klant aanmaken - vervolgens geeft u zelf de inloggegevens door aan de klant ...
    • Leveranciers

      In deze sectie kunnen externe leveranciers aangemaakt worden. Deze kunnen weer bij Categorieën en Producten (tab Logistiek) gekoppeld worden aan producten waardoor er in het bestellingenoverzicht komt te staan dat het product bij deze leverancier ...
    • Docuboxx Portal/Webshop - v3.7

      Nieuwe/aangepaste features Visuele optieweergave Het was al mogelijk om de opties bij een product op twee verschillende manieren te tonen: als dropdown menu en als radiobuttons. Hier is een derde mogelijkheid bijgekomen. Het is vanaf deze versie ook ...
    • Rapportages

      In de backoffice van de shop kunnen verschillende rapportages gemaakt worden. Order Rapport Hier kan een rapportage gemaakt worden van een reeks orders over een bepaalde periode. Deze rapportage bestaat uit: Order ID Factuur ID Order status ...